Två veckor.

Ett brev från mördaren (dvs. mig) till ingen särskild.
Eller till mitt lilla offer. Till det lilla livet jag dödade. Livet som hade ett hjärta. Som jag stoppade.


Idag är det två veckor sedan jag stoppade ditt hjärta.
Två veckor sen jag av ren trots (?) stoppade det där pillret i munnen och svalde. Det var fjärde gången jag var på sjukhuset och försökte göra det. Fjärde gången. Och jag tänkte ”nu fan”. Jag gick tom fel på sjukhuset, satt i fel avdelning och väntade i 45 minuter.
När jag fick reda på att jag gått fel fick jag skynda mig ner till receptionen och skriva in mig. Då bröt jag ihop - igen. Kunde inte prata utan började gråta mitt vid stora ingången. Men det är ju det jag alltid gör? Gråter.
De tog 100 kronor betalt. 100 kronor för att ta bort ett liv.
Efter jag svalde tänkte jag ”jag kunde göra det. Oj.” Jag hade nästan trott att det inte skulle gå denna fjärde gång heller. Jag var tydligen inte ensam om att tro det heller. Att jag skulle ge upp.

Men det är nu det känns som om jag gav upp genom att ta det, och inte genom att inte ta det. 


Jag gick ifrån sjukhuset ensam den dagen.
Gick genom snön och grät. Mötte en man med hund och en ensam kvinna som bytte sida av vägen. Jag bara gick där och grät. Kände mig så himla tom, som om hjärnan inte riktigt kopplade vad som nyss hänt. Vad det egentligen innebar. Men har varit så van att gråta de sista månaderna, så visste inte hur man slutade.
Bortdomnad? Minns inte vad som hände sen. Gick i alla fall till centrum och träffade en vän. Tror vi åt? Jag hade köpt nytt TV-spel. Åkte med mina grannar hem. Minns inte vad jag tänkte. Som om hjärnan blockerat allt. Jag somnade i bilen hem. Helt slut.
Hade sms:at mamma att jag hade ”gjort det”, men inte ville prata om det. Spelade TV-spel när jag kom hem. Men vad hände sen? Somnade jag utan att gråta mig till sömns? Eller var det ännu en sömnlös natt? Jag minns inte. VARFÖR MINNS JAG INTE?!?!!!??!!!!!!!!!?????????
Var jag stolt?!?!? Var jag ledsen?!?!??! Inte fan nånting att vara stolt över i alla fall!!!!!!


Hemska människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0